Szanowni Kandydaci na studia!

Serdecznie zapraszamy Was do zapoznania się z ofertą studiów Instytutu Slawistyki (studia licencjackie oraz magisterskie). Wszystkie informacje znajdzie w tabelach poniżej oraz w pliku PDF do pobrania stąd: Oferta dydaktyczna 2019-2020.

Jeśli nie jesteście pewni, jaki język obcy powinniście wybrać, zapoznajcie się z prezentacją (Jaki język studiować?), która pomoże Wam w decyzji.

Studia I stopnia (licencjackie)

Kierunek (studia dla pracujących i nie tylko):
JĘZYKI OBCE W SŁUŻBIE PUBLICZNEJ

Absolwent będzie przygotowany do pracy w instytucjach, które należą do sektora publicznego, organizacjach o charakterze biznesowym, jak i w jednostkach gospodarczych i administracyjnych, w których wymagana jest wiedza i umiejętności językowe oraz organizacyjne, menedżerskie i interpersonalne.

Możliwe miejsca zatrudnienia: instytucje administracji państwowej i samorządowej, np. dział współpracy międzynarodowej lub zagranicznej; przedsiębiorstwa import-eksport, firmy prywatne.


Uczymy:

  • j. rosyjskiego (dla początkujących – oferujemy ponad 900 godzin: osiągamy poziom C1) i

  • j. angielskiego (dla średniozaawansowanych – rozpoczynamy od B1, oferujemy 210 godzin, osiągamy B2).

Inne przedmioty np.:

  • Organizacja i zarządzanie;

  • Etykieta w urzędach;

  • Wybrane zagadnienia z prawa administracyjnego;

  • Marketing w sektorze publicznym;

  • Techniki negocjacji i mediacji w administracji;

  • Organizacja pracy biurowej kancelaryjnej;

  • Narzędzia informatyczne w pracy biurowej;

  • Etyka służby publicznej;

  • Podstawy europejskiego prawa gospodarczego i in.

Kierunek:
JĘZYK BIZNESU

Nabyte umiejętności umożliwiają absolwentowi podjęcie pracy w przedsiębiorstwach, biurach podróży, redakcjach czasopism, biurach tłumaczeń, środkach masowego przekazu, instytucjach naukowych i uczelniach, w sektorze usług wymagających dobrej znajomości języka rosyjskiego i angielskiego oraz orientacji w problematyce ekonomicznej. Absolwent będzie przygotowany do pracy w instytucjach państwowych i firmach prywatnych, w których wymagana jest wiedza i umiejętności językowe oraz logistyczne, organizacyjne, menedżerskie i interpersonalne.


Uczymy:

  • j. rosyjskiego (dla początkujących – oferujemy ponad 840 godzin: osiągamy poziom C1) i

  • j. angielskiego lub j. niemieckiego (dla średniozaawansowanych, rozpoczynamy od B1, oferujemy 435 godzin, osiągamy B2).

Inne przedmiotynp.:

  • Podstawy ekonomii;

  • Podstawy marketingu;

  • Elementy prawa cywilnego i prawa spółek handlowych;

  • Organizacja i zarządzanie;

  • Podstawy europejskiego prawa gospodarczego;

  • Przygotowanie do pracy w administracji;

  • Korespondencja urzędowa w języku angielskim/niemieckim;

  • Techniki negocjacji;

  • Usługi logistyczne;

  • Zarządzanie przedsiębiorstwem i in.

Kierunek:
JĘZYK CZESKI W SEKTORZE USŁUG

Absolwent zna specjalistyczne słownictwo oraz podstawy przekładu tekstów administracyjnych, potrafi prowadzić korespondencję oficjalną w języku polskim oraz w języku czeskim. Ma świadomość, że w kontaktach międzynarodowych dużą rolę odgrywa poszanowanie obcej kultury oraz przestrzeganie zwyczajów. Posiada ponadto podstawowe kompetencje sprofilowane pod kątem zarządzania projektami, przydatne zwłaszcza we współpracy transgranicznej.

Możliwe miejsca zatrudnienia: instytucje administracji państwowej i samorządowej, np. dział współpracy międzynarodowej lub zagranicznej; przedsiębiorstwa import-eksport.


Uczymy:

  • j. czeskiego (dla początkujących; osiągamy poziom C1).

Inne przedmioty np.:

  • Podstawy zarządzania projektami;

  • Zarządzanie zespołem projektowym;

  • Prawo biznesu;

  • Rachunkowość zarządcza i budżetowanie projektów;

  • Kreatywne myślenie w działalności zawodowej;

  • Realioznawstwo czeskie;

  • Elementy kultury czeskiej i in.

Kierunek:
BAŁKAŃSKA TURYSTYKA KULTUROWA

Absolwent kierunku znajdzie zatrudnienie w sektorze usług, w turystyce, w biurach tłumaczeń, ośrodkach kultury, sferze biznesu, w administracji rządowej oraz innych instytucjach państwowych i firmach prywatnych, agencjach turystycznych, biurach podróży. Absolwent studiów Bałkańska turystyka kulturowa jest dobrze przygotowany do wymagań współczesnego rynku pracy.


Uczymy:

  • j. serbskiego (dla początkujących; osiągamy poziom C1) i

  • j. angielskiego (dla średniozaawansowanych, osiągamy B2).

Inne przedmioty np.:

  • Geografia fizyczna i społeczna regionu;

  • Literatura Słowian Płd. na tle kulturowym Płw. Bałkańskiego;

  • Południowosłowiańska literatura faktu;

  • Kulturowa historia Bałkanów;

  • Przekład tekstów użytkowych;

  • Kultura regionu;

  • Krajoznawstwo i pilotaż turystyczny i in.

Studia II stopnia (magisterskie)

Kierunek:
JĘZYK BIZNESU

Nabyte umiejętności umożliwiają absolwentowi podjęcie pracy w przedsiębiorstwach, biurach podróży, redakcjach czasopism, biurach tłumaczeń, środkach masowego przekazu, instytucjach naukowych i uczelniach, w sektorze usług wymagających dobrej znajomości języka rosyjskiego i angielskiego oraz orientacji w problematyce ekonomicznej. Absolwent będzie przygotowany do pracy w instytucjach państwowych i firmach prywatnych, w których wymagana jest wiedza i umiejętności językowe oraz logistyczne, organizacyjne, menedżerskie i interpersonalne.


Uczymy:

  • j. rosyjskiego (dla zaawansowanych, oferujemy ponad 330 godzin, osiągamy C2) i

  • j. angielskiego lub niemieckiego (dla zaawansowanych, oferujemy ponad 150 godzin, osiągamy min. C1).

Inne przedmioty – np.:

  • Nauka o przedsiębiorstwie;

  • Podstawy logistyki;

  • Systemy informatyczne w logistyce;

  • Prawo pracy;

  • Rynek finansowy;

  • Narzędzia informatyczne w biznesie i in.

Kierunek:
JĘZYKI OBCE W TURYSTYCE

Absolwent posiada kompetencje w zakresie wiedzy o historii, geografii, kulturze krajów nauczanych języków, podstaw i organizacji ruchu turystycznego oraz międzynarodowych przewozów liniowych. Absolwent kierunku języki obce w turystyce posługuje się dwoma językami obcymi (rosyjskim lub czeskim i angielskim). Zna specjalistyczne słownictwo z dziedziny turystyki, historii, geografii i biznesu, ma rozwinięte umiejętności organizatorskie, potrafi prowadzić korespondencję w języku polskim oraz w języku obcym. Absolwent będzie przygotowany do pracy w agencjach turystycznych, biurach podróży, firmach przewozowych oraz innych instytucjach państwowych i firmach prywatnych, w których wymagana jest wiedza i umiejętności językowe oraz organizacyjne, menedżerskie i interpersonalne.


Uczymy:

  • j. rosyjskiego lub czeskiego (dla zaawansowanych, oferujemy ponad 390 godzin, osiągamy C2) i

  • j. angielskiego (dla zaawansowanych, oferujemy ponad 120 godzin, osiągamy min. B2).

Inne przedmiotynp.:

  • Europejska turystyka kulturowa;

  • Narracje historyczne w turystyce;

  • Literackie szlaki Europy;

  • Psychologiczne aspekty kontaktów interkulturowych;

  • Rynki turystyczne Europy i świata;

  • Organizacja turystyki indywidualnej;

  • Wybrane zagadnienia z teorii pograniczy;

  • Narzędzia informatyczne w turystyce i in.